Ruilen & retourneren

Bij Plus Telecom is het uiteraard mogelijk je bestelling te ruilen of retourneren mits je product onder één uitzondering valt (zie onder de pagina voor de uitzonderingen). Dit kan binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling. Ook is het mogelijk om te ruilen of retourneren in de winkel, dan hoef je de onderstaande stappen niet te volgen.

Nadat wij de retourzending ontvangen hebben krijg je het volledige aankoopbedrag gecrediteerd. Artikelen dienen met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Plus Telecom geretourneerd worden. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

*Mocht je iets willen retourneren/omruilen en komt je bestelling daardoor onder de €25, dan worden de verzendkosten alsnog in rekening gebracht en ingehouden op het retour artikel.


Hoe kan ik een product omruilen?

Wil je een product gratis omruilen? Volg dan de onderstaande stappen:

  1. Meld je product(en) aan in ons portaal en download het retourlabel. Je hebt hiervoor de barcode (Track & Trace code) nodig van je bestelling. RETOUR AANMELDEN 
  2. Lever je product(en) in bij een PostNL-locatie.
  3. Bij ontvangst krijg je een waardebon t.w.v. het aankoopbedrag waarmee je jouw vervangende product kan bestellen.


Hoe kan ik een product retourneren?


Wil je een product retour sturen en het aankoopbedrag terug ontvangen? Meld je retour dan hieronder aan en download het retourlabel. Je hebt hiervoor de barcode (Track & Trace code) nodig van je bestelling. Deze kun je vinden in de Track & Trace mail. De kosten van het retourneren zijn voor jouw eigen rekening als je jouw geld terugwenst. Deze kosten bedragen €3,95 en wordt ingehouden op het teruggestorte aankoopbedrag.


Geef bij het aanmelden van je retour duidelijk aan of je wilt omruilen (waardebon) of je geld terugwenst. Wanneer je jouw geld terugwenst zijn de retourkosten namelijk voor eigen rekening wat ingehouden wordt op het teruggestorte aankoopbedrag.

Voor het versturen van het pakket hoef je NIET te betalen bij het servicepunt.

Voorwaarden retourneren

  • Jij draagt het risico van de retourzending in het geval deze zoek raakt.
  • De producten dienen binnen een termijn van 30 dagen gerouterneerd te worden, dit gaat in nadat je de bestelling hebt ontvangen.
  • Artikelen dienen met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd te worden.
  • De retourkosten worden vergoed als je het product wilt ruilen. In dat geval ontvang je een waardebon t.w.v het aankoopbedrag.
  • De kosten van het retourneren zijn voor jouw eigen rekening als je jouw geld terugwenst. Deze kosten bedragen €3,95.

Uitzonderingen

Niet alle producten kunnen worden geretourneerd. De volgende producten of productgroepen vallen niet onder de zichttermijn van 30 dagen:

  • Artikelen die, buiten onze schuld, beschadigd of incompleet zijn.
  • Artikelen van merkproducten waarvan de verpakking niet aanwezig of (ernstig) beschadigd is.
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet meer retour gestuurd kunnen worden, zoals bijvoorbeeld in-ear oordopjes, tenzij de verpakking nog ongeopend / geseald is.
  • Artikelen die slechts eenmaal kunnen worden gebruikt zoals screenprotectors en vloeistof, tenzij de verpakking ongeopend is.

Retouradres:

Plus Telecom
Rivièradreef 6 A
2037 AG Haarlem